Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Προγραμματίζοντας το Μάιο στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Το ημερολόγιο του Μάη και πολλές χρήσιμες συνδέσεις για το νηπιαγωγείο .

Ημερολόγιο παγκόσμιων ημερών και γιορτών για το μήνα Μάιο .




Με τι θα ασχοληθούμε το Μάιο στο νηπιαγωγείο ; Καταρχήν μπορούμε να μιλήσουμε γενικά για το μήνα και τα λαογραφικά του . Οι παροιμίες του Μάη ,ονομασίες του Μαΐου ,  ένας γλωσσοδέτης για το μήνα Μάιο , ένα φύλλο εργασίας για το μήνα Μάιο , αινίγματα , ποιήματα για το Μάιο , τα λαογραφικά του μήνα  , το τραγούδι του Μάη από τον Παντελή Θαλασσινό κλπ 



Η Πρώτη του Μάη και η Πρωτομαγιά στο νηπιαγωγείο - Χρήσιμες διευθύνσεις : 

Χρήσιμες συνδέσεις για το Πάσχα : 

Επίσης μπορούμε να ασχοληθούμε με παγκόσμιες ημέρες του μήνα , όπως η γιορτή της μητέρας 


παγκόσμια ημέρα τηλεπικοινωνιών - χρήσιμες διευθύνσεις : 

παγκόσμια ημέρα των μουσείων (18/5) - χρήσιμες διευθύνσεις : 

Ακόμη , το Μάιο , που τον λένε και Τριανταφυλλά , μπορούμε να μιλήσουμε για τα λουλούδια ,

 τα αγριολούλουδα ,

τα έντομα , 

τα πουλάκια που κλωσούν ή γεννιούνται οι νεοσσοί

 και πολλά άλλα ανοιξιάτικα θέματα !
Ταυτόχρονα , μπορούμε να κάνουμε κάποιο αφιέρωμα σε σημαντικούς ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών , όπως του Γιάννη Ρίτσου ,του Κωνσταντίνου Παρθένη ,  του Μάρκου Βαμβακάρη ( http://www.youtube.com/watch?v=HJeB6zAsKx0) ,  της Mary Cassatt .

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Προετοιμάζοντας τη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο

Ζήση Ανθή : Ιδέες για τη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό .

Συζητώντας με τα παιδιά για το Δημοτικό σχολείο 




Πριν πάμε στο Δημοτικό σχολείο συζητάμε με τα νήπια  για το πώς θα ήθελαν να είναι το νέο τους σχολείο , οι δάσκαλοί τους , οι συμμαθητές τους .Πολλά παιδιά , βέβαια που έχουν αδερφάκια στο Δημοτικό γνωρίζουν ήδη αρκετά πράγματα τόσο για τους χώρους όσο και για τα μαθήματα που θα κάνουν εκεί ! 


Συζητώντας με τα δικά μου νήπια το θέμα , διαπίστωσα ότι πολλά από τα αγόρια θα προτιμούσαν να έχουν δάσκαλο κι όχι δασκάλα , ενώ όλα τα κορίτσια προτιμούν τις δασκάλες ! Επίσης , παιδάκια τα οποία έχουν κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο , που είναι δάσκαλος ή δασκάλα , θα προτιμούσαν να έχουν αυτόν/ή στην Α Δημοτικού κι όχι κάποιο άγνωστο πρόσωπο . Μιλώντας για τα χαρακτηριστικά του , είπαν πώς θα ήθελαν και πώς δε θα ήθελαν να είναι . Καταγράψτε κι εσείς τις σκέψεις των παιδιών . 



Στο  ερώτημα"πώς θα ήθελαν να είναι το σχολείο τους " , πολλά μίλησαν για μια αυλή μεγάλη , χωρίς να υπάρχει τσιμέντο παντού και να έχει δέντρα και λουλούδια κοντά στην περίφραξη . Αυτό θα ήταν πάρα πολύ όμορφο  να γίνει ένα βιβλιαράκι , με τον τίτλο " Πώς θέλω να είναι το νέο μου σχολείο ... "  και να το δώσουμε σαν δωράκι στο δάσκαλο ή τη δασκάλα που θα μας δεχθεί για τη μετάβαση ! 
Επίσης , πριν  πάμε στο Δημοτικό καταγράφουμε τις απορίες των παιδιών . Για ποιο θέμα θα ήθελαν να πληροφορηθούν ; 



Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

"Οι παπαρούνες και ο κοκκινολαίμης" ,μία πασχαλινή ιστορία , ιδέες και φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγείο .

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για το Πάσχα στο νηπιαγωγείο .

Οι παπαρούνες και ο κοκκινολαίμης 




Ο Χριστούλης ανεβαίνοντας στο Γολγοθά και κρατώντας το βαρύ φορτίο του σταυρού , αλλά και έχοντας στο κεφάλι του ένα στεφάνι πλεγμένο με αγκάθια μάτωνε και το αίμα του κυλούσε σιγά - σιγά σ' όλη την πλαγιά . Το αίμα του έδωσε χρώμα στα λουλουδάκια κι έτσι οι παπρούνε ςέχουν πάρει το κόκκινο χρώμα . 
Ένα καφετί πουλάκι βλέποντας το Χριστούλη με το ακάνθινο στεφάνι θέλησε να απαλύνει τον πόνο του ! Πήγε και στάθηκε πάνω στο κεφάλι του και προσπάθησε με το ράμφος του να τραβήξει ένα από τα αγκάθια .Την ώρα εκείνη σταλαγματιές έπεσαν στο λαιμό του και με μιας βάφτηκε κόκκινος . Την ίδια στιγμή άλλες σταγόνες αίματος κύλησαν προς το έδαφος και όλες οι παπαρούνες άνοιξαν διάπλατα τα πέταλά τους και βάφτηκαν κι αυτές κόκκινες . 

Τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ελεύθερα την ιστορία του κοκκινολαίμη και της παπαρούνας . Προτιμώ να βλέπω τα παιδιά να εκφράζονται με το δικό τους τρόπο , παρά να τους δίνω χρωμοσελίδες . 


Επίσης μπορούμε να σκεφτούμε αν υπάρχουν κι άλλα πουλάκια που έχουν χρώμα στο λαιμό τους , όπως ο κοκκινολαίμης , καστανολαίμης , μαυρολαίμης κλπ 
Ακόμη σκεφτόμαστε και λέμε λεξούλες που τελειώνουν σε -ούνα , όπως η παπαρούνα , σταχτοκουρούνα , χαλκοκουρούνα , γούνα , κούνα , ζουζούνα , φουρτούνα κλπ 
Για το φύλλο εργασίας φωνολογικής ενημερότητας  , ετοίμασα και ένα πίνακα αναφοράς .



Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες μέρες δεν έχω δει τον αγαπημένο μου κοκκινολαίμη ! Δεν αποδημεί , αλλά όταν έχουμε αρκετή ζέστη προτιμά τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας μας ! Η φωτογραφία είναι από πέρυσι , που χιόνιζε και με επισκεπτόταν αρκετές φορές αναζητώντας τροφή !


Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Μαθαίνοντας για το Πάσχα στο νηπιαγωγείο (μέρος 2ο)

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για το Πάσχα στο νηπιαγωγείο .

Καρτέλες για το Πάσχα : Από τη Μεγάλη Παρασκευή , ως την Κυριακή του Θωμά 

Μεγάλη Παρασκευή 



Τη μέρα αυτή βαθύ πένθος πέφτει σε όλους τους χριστιανούς και οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα . Τη μέρα αυτή  γίνεται η αποκαθήλωση του Κυρίου . Ο Ιωσήφ από την Αριμαθαία και ο Νικόδημος , δύο κρυφοί μαθητές του Χριστού , ζητούν από τον Πόντιο Πιλάτο να τους επιτρέψει να πάρουν το σώμα του Χριστού και να τον θάψουν . 
Ωστόσο επειδή οι αρχιερείς είχαν το φόβο μήπως οι μαθητές του χριστού κλέψουν το σώμα το και διαδώσουν ότι αναστηθεί , ζήτησαν από τον Πιλάτο να στείλει στρατιώτες για να το φυλάξουν . 
Την ΄ίδια ημέρα το μοιρολόι της Παναγίας είναι αβάσταχτο .
Οι πιστοί με αναμμένα κεριά πηγαίνουν στην εκκλησία και ακολουθούν τον Επιτάφιο (περιφορά επιταφίου ) .


















Μεγάλο Σάββατο 



Οι μυροφόρες , η Μαρία η Μαγδαληνή , η Σαλώμη και η Μαρία του Ιακώβου , ετοιμάζονται να πάνε στον Τάφο του Χριστού να τον αλείψουν με μύρο, όπως ήταν συνηθισμένο  !  Φτάνοντας στον τάφο βλέπουν ότι ο βράχος έχει παραμεριστεί και τότε εμφανίζεται μπροστά τους ένας άγγελος που της λέει : " Μη φοβάστε ! Γιατί ζητάτε το ν ζωντανό ανάμεσα στους νεκρούς ; Πηγαίνετε γρήγορα και αναγγείλετε σε όλους το μήνυμα της Ανάστασης του Κυρίου και πείτε στους μαθητές του ότι ο Χριστός θα τους συναντήσει στη Γαλιλαία ! " 












Κυριακή του Πάσχα 


Στη συνέχεια ο Χριστός συναντά τους μαθητές του  , λέγοντάς τους " Ειρήνη υμίν" αλλά απουσιάζει ένας , ο Θωμάς . 

Εβδομάδα της Διακαινησίμου 


Η εβδομάδα μετά το Πάσχα μέχρι την Κυριακή του Θωμά ονομάζεται και εβδομάδα της Διακαινησίμου . Την Παρασκευή αυτής της εβδομάδας είναι η γιορτή της Ζωοδόχου Πηγής . 

Κυριακή Του Θωμά 


Ο Θωμάς ήταν δύσπιστος και για το λόγο αυτό ο Χριστός του είπε να αγγίξει τις πληγές του για να πειστεί ! 








Η ανάρτησή μου αυτή καθυστέρησε , λόγω της συμμετοχής μου σε τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο αρκετά μακριά από τον τόπο διαμονής μου !