Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Το όνομά μου αναζητώ ... το δικό μου θησαυρό !

Ζήση Ανθή : Μαθαίνοντας το όνομα στο νηπιαγωγείο .

Ένα φύλλο εργασίας για την αναγνώριση του ονόματος στο νηπιαγωγείο 



Οι καλοί πειρατές αναζητούν το δικό τους θησαυρό , το δικό τους όνομα , κυκλώνουν και χρωματίζουν το θησαυρό τους όπως επιθυμούν ! Μπορούμε να γράψουμε το όνομα σε κεφαλαία ή πεζά , όπως το παράδειγμα από τη δική μου τάξη ή να γράψουμε μόνο το αρχικό γραμματάκι των ονομάτων των παιδιών ή ...

Η μπερδεμένη παροιμία του Οκτώβρη

Ζήση Ανθή : Οκτώβριος στο νηπιαγωγείο .

Μια παροιμία του Οκτώβρη 





Παίζουμε με μια παροιμία του Οκτώβρη . Γράφουμε σε καρτελάκια την κάθε λέξη της παροιμίας και μετά τη μπερδεύουμε . Ζητάμε από τα παιδιά να τη βάλουν στη σωστή θεσούλα ! Έπειτα μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την παροιμία , αλλά και να την κολλήσουν στη σωστή σειρά !

Το καλαντάρι του Οκτώβρη του Παντελή Θαλασσινού

Ζήση Ανθή : Οκτώβριος στο νηπιαγωγείο .

Ας ζωγραφίσουμε ένα τραγούδι του Οκτώβρη 

Ένα τραγούδι για τον Οκτώβρη από τον Παντελή Θαλασσινό , για να το συζητήσουμε και να το ζωγραφίσουμε . Μπορείτε αν θέλετε να το βάλετε και στον ατομικό φάκελο αξιολόγησης του παιδιού .



Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Το όνομά μου στα σύννεφα πετά , πάνω σε μπαλόνια χρωματιστά !!!!

Ζήση Ανθή : Ιδέες για την εκμάθηση του ονόματος στο νηπιαγωγείο .

Τα χρωματιστά μπαλόνια του ονόματός μου 








Μπορούμε να πλαστικοποιήσουμε σε μέγεθος Α3 ένα χαρτόνι με φόντο τον ουρανό και πάνω σ' αυτό να βάλουν τα παιδιά με χριτς χρατς τα μπαλόνια του ονόματός τους . 
Μπορούμε να τοποθετήσουμε εμείς τα μπαλόνια και να ζητήσουμε από τα παιδιά να βρουν το χαμένο μπαλόνι του ονόματός τους (ένα γραμματάκι λείπει ). 
Μπορούμε να πάρουμε τα μπαλόνια ενός ονόματος και να τα μπερδέψουμε ! Το μπερδεμένο όνομα - τα μπαλόνια που μπέρδεψαν τη θέση τους ! Το παιδί προσπαθεί να βρει τη σωστή τους θέση και να τοποθετήσει το όνομά του σωστά . 
Μπορούμε να σκεφτούμε και να παίξουμε κι άλλα πολλά παιχνίδια για να μάθουν τα παιδιά το όνομά τους . Και φυσικά μπορούμε να το αφήσουμε στη γωνιά της γλώσσας , για να παίξουν και να εξασκηθούν τα παιδιά όχι μόνο με το όνομά τους , αλλά και με άλλες λεξούλες που τους ενδιαφέρουν !

Μαθαίνω το όνομά μου στο νηπιαγωγείο : Η γιρλάντα του ονόματός μου

Ζήση Ανθή : Ιδέες και παιχνίδια για την εκμάθηση του ονόματος στο νηπιαγωγείο .

Το όνομά  μου , μια γιρλάντα ! 






Τα παιδιά μπορούν εύκολα μαθαίνοντας ταυτόχρονα και τα σχηματάκια να κόψουν μικρά τριγωνάκια . Μπορούν να βρουν ποια γραμματάκια χρειάζονται για να σχηματίσουν τη δική τους γιρλάντα με το όνομά τους είτε μόνα τους είτε με τη βοήθεια της καρτέλας τους . 
Μπορούμε , αν θέλουμε να εκτυπώσουμε σε διαφορετικά χρώματα τα τριγωνάκια για να γίνει μια πολύχρωμη γιρλάντα που θα διακοσμήσει την τάξη . Κι επειδη τα νήπια παρατηρούν ότι ορισμένα ονόματα είναι μεγαλύτερα από κάποια άλλα , μπορούμε αν θέλουμε να κάνουμε και λίγα μαθηματικά , να μετρήσουμε πόσα γραμματάκια έχει το κάθε όνομα και να τοποθετήσουμε τις γιρλάντες από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη ή αντίστροφα ! 
Και η τάξη μας θα μοιάζει γιορτινή !!!

Μπορούμε να δώσουμε κι ένα απλό χαρτί σα φύλλο εργασίας για τα παιδιά , για να φτιάξουν αν θέλουν τη δική τους γιρλάντα και στο χαρτί !

Μια παρτιτούρα με το όνομά μου - Μαθαίνοντας το όνομά μου στο νηπιαγωγείο .

Ζήση Ανθή : Ιδέες και παιχνίδια για το όνομα στο νηπιαγωγείο .

Ένα όνομα μελωδικό , στο πεντάγραμμο το τοποθετώ ! 








Αναζητώντας πρωτότυπες ιδέες και παιχνίδια για την εκμάθηση του ονόματος στο νηπιαγωγείο , σκέφτηκα να βάλουμε τα γραμματάκια - νότες του ονόματός μας πάνω σε ένα πεντάγραμμο . Το πεντάγραμμο θα ήταν προτιμότερο να εκτυπωθεί σε Α3 ή να το φτιάξουμε σε μεγαλύτερο χαρτόνι και να βάλουμε τόσα χριτς χρατς όσα χρειάζεται το μεγαλύτερο όνομα της τάξης μας . Το παιχνίδι αυτό μπορούμε να το δείξουμε στην παρεούλα και μετά να το αφήσουμε στη γωνιά της γραφής , για να παίξουν τα παιδιά και να εξασκηθούν με το όνομά τους . 
Μελλοντικά μπορούμε να αλλάξουμε τις νότες και να γράψουμε στην καθεμιά όχι ένα γραμματάκι , αλλά τις φωνούλες από τις οποίες αποτελούνται τα ονόματά μας . π.χ. Νι - κο - λέ - τα .
Το παιχνίδι με το πεντάγραμμο μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και για άλλα παιχνίδα συλλαβισμού , γράφωντας φωνούλες πάνω στις νότες , όπως πα - πί  , για την εξάσκηση των παιδιών με το συλλαβισμό . 

Η ανάρτηση αυτή είναι αφιερωμένη σε μια αγαπημένη μου φίλη , μουσικό , τη Λαμπρινή !!!!!!!!

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Τα άτακτα χεράκια διόλου δε σταματούν !!

Ζήση Ανθή : Μιλώντας για τους κανόνες στο νηπιαγωγείο .

Τι κάνουν τα άτακτα χεράκια ; 



Αρχή της σχολικής χρονιάς και μιλώντας για τους κανόνες της τάξης μιλήσαμε για τα άτακτα χεράκια ! 
Τα άτακτα χεράκια διόλου δε σταματούν , 
τσιμπάνε , χτυπάνε , τους φίλους τους πονούν !
Τα άτακτα χεράκια τραβάνε τα μαλλιά , 
χαλάνε τα παιχνίδια 
και σχίζουν τα χαρτιά !!
Τα άτακτα χεράκια πετάνε όπου βρουν , 
σκουπίδια στο δρόμο ... και αδιαφορούν ! 
Τα άτακτα χεράκια όλα τ' ανακατεύουν , 
και δεν ξέρουν τι γυρεύουν ! 
Τα άτακτα χεράκια σπρώχνουν τα παιδάκια , 
τις ζωγραφιές τους μουντζουρώνουν , 
τις μπλούζες τους τις ξεχειλώνουν !
Τα άτακτα χεράκια τα παιχνίδια μου αρπάζουν , 
διόλου δε δειλιάζουν !
Τα άτακτα χεράκια πρέπει να ηρεμήσουν , 
στο σχολείο όμορφα να καθίσουν !
Τους κανόνες όλους ν' ακολουθούν και ποτέ να μην ξεχνούν !!!!

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Μαθαίνω τα χρώματα στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Χρώματα στο νηπιαγωγείο .

Ένα αντικείμενο αντιπροσωπευτικό από το κάθε χρώμα  σας ζητώ ! 



Λεκτικό παιχνίδι με τα χρώματα . Κόκκινο σαν τη ντομάτα , κίτρινο σαν τη μπανάνα ... Τα παιδιά μπορούν να πουν από το κάθε χρώμα ένα αντιπροσωπευτικό αντικείμενο . Αλήθεια , πόσο εύκολα εκφράζονται ; Πόσα αντικείμενα αντιπροσωπευτικά μπορούν να βρουν ; Αν θέλουν φυσικά μπορούν να ζωγραφίσουν κι ένα αντικείμενο από το κάθε χρώμα (ελεύθερα ) .

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Καρτέλες για τις γωνιές στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Οι γωνιές στο νηπιαγωγείο .

Οργανώνω τις γωνιές στο νηπιαγωγείο 









Πρώτες μέρες στο σχολείο μας και σίγουρα όλοι προσπαθούμε να οργανωθούμε , να εξοπλίσουμε τις γωνιές ή κέντρα δραστηριοτήτων της τάξης μας και συζητάμε με τα παιδιά για το πόσα παιδιά μπορούν να παίξουν στην καθεμιά χωρίς να δημιουργούνται συγκρούσεις . Μπορούμε να κολλήσουμε με ένα χριτς χρατς τον αριθμός που θα αποφασίσουμε μαζί με τα παιδιά , αφού πλαστικοποιήσουμε τις καρτελίτσες , για να έχουμε τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουμε μελλοντικά και σε μια άλλη τάξη . 
Κι αν θέλετε να βάζουν στις καρτελίτσες των γωνιών τα ονόματά τους τα παιδιά η πιο πρακτική λύση είναι να γράψετε τα ονόματά τους σε ένα ξύλινο (απλό ή χρωματιστό ) μανταλάκι , το οποίο θα μετακινούν από γωνιά σε γωνιά , ανάλογα με το που παίζουν !!

2 Ελεύθερα φύλλα εργασίας για τα χρώματα

Ζήση Ανθή : χρώματα στο νηπιαγωγείο .

Φύλλα εργασίας για τα χρώματα 

Ζωγραφίζω από κάθε χρώμα ξεχωριστό κάτι αντιπροσωπευτικό . Αφού συζητήσουμε για τα χρώματα στην παρεούλα , μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι από το κάθε χρώμα . 


Σαν το αγαπημένο μου χρώμα , χίλια δυο υπάρχουν ακόμα !! Το κάθε παιδί μπορεί να ζωγραφίσει όσα περισσότερα πράγματα ξέρει ή μπορεί από το αγαπημένο του χρώμα  ... και φυσικά να γράψει και τη λεξούλα - χρώμα !


Πίνακας διπλής εισόδου : Ποιο είναι το αγαπημένο μου χρώμα ;

Ζήση Ανθή : χρώματα στο νηπιαγωγείο .

Τι είναι ο πίνακας διπλής εισόδου ; 




Μιλώντας για τα χρώματα τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο , εύλογα ανακύπτει η ερώτηση "ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα ;" Ευκαιρία είναι λοιπόν να έρθουν με ένα πίνακα διπλής εισόδου  στην παρεούλα , όλοι μαζί και να βάλουν ένα Χ στο αγαπημένο τους χρώμα ,  βρίσκοντας το όνομά του και σέρνοντας  το δαχτυλάκι τους στην ευθεία του ονόματός τους . Με το άλλο χεράκι κατεβαίνουν προς τα κάτω μέχρι να συναντήσουν το όνομά τους !! Η χαρά τους είναι απερίγραπτη !! Πολλές φορές , βέβαια , μπορεί να μας πουν ότι ίσως δεν τα καταφέρουν , αλλά οτιδήποτε καινούργιο θέλει τη δική μας ενθάρρυνση για να πραγματοποιηθεί !
Επίσης , αν θέλουμε , μπορούμε να φωτογραφίσουμε τα παιδιά ,να γράψουμε κάποιες παρατηρήσεις (π.χ. αν δυσκολεύτηκε ) και να ξανακάνουμε ένα ομαδικό πίνακα διπλής εισόδου στο β και στο γ τρίμηνο , έτσι ώστε να δούμε και την εξέλιξη του παιδιού (portfolio) .

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Καρτέλες για τις γωνιές στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Οργανώνοντας τις γωνιές στο νηπιαγωγείο .

Καρτέλες για τα κέντρα δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο 

Οργανώνοντας την τάξη μου και τις γωνιές ετοίμασα καινούργιες καρτελίτσες , αφού πρώτα αποφασίσαμε με τα παιδιά πόσα παιδάκια θα παίζει στην καθεμιά .









Κι επειδή η κάθε τάξη είναι διαφορετική , μπορείτε να επιλέξετε εσείς πόσα παιδάκια θα παίξουν στα δικά σας κέντρα δραστηριοτήτων .