Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Ένα φύλλο εργασίας για το Νοέμβριο στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Νοέμβριος στο νηπιαγωγείο .

Μια διαφορετική ακροστιχίδα για το Νοέμβρη ! 


Ένα φύλλο εργασίας για τη γλώσσα , για να γράψουν τα παιδιά τα γραμματάκια του μήνα . Δείτε την ακροστιχίδα του Νοέμβρη ΕΔΩ σε έγχρωμο και ασπρόμαυρο .. 

Νοέμβρης μήνας ταξιδεύει του Παντελή θαλασσινού

Ζήση Ανθή : Ιδέες και εποπτικό υλικό για το μήνα Νοέμβριο στο νηπιαγωγείο .

Το καλαντάρι του Νοέμβρη 



Ο Νοέμβρης , ο τελευταίος μήνας του Φθινοπώρου , πλησιάζει . 
Ας σχολιάσουμε το τραγουδάκι . Ποια λαογραφικά στοιχεία εντοπίζετε(Ονομασίες του μήνα , παροιμίες ) ; Εννοείτε πως πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στα γενικά χαρακτηριστικά του μήνα , στις Ονομασίες του , αλλά και στις παροιμίες του Νοέμβρη και μετά να ακούσουμε και να σχολιάσουμε το τραγουδάκι . 
Τι καιρό κάνει το μήνα αυτό ; 
Για ποιους τόπους μιλάει ο συνθέτης ; Ποια από αυτά τα μέρη τα έχετε επισκεφτεί ; Θέλετε να τα δούμε στο χάρτη ; 
Σε  ποιο  μουσικό όργανο αναφέρετε ; Γνωρίζετε την κρητική λύρα ;






Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Η αποταμίευση ξεκινά και αρχίζει από Α !

Ζήση Ανθή : Αποταμίευση στο νηπιαγωγείο .


Ένα φύλλο εργασίας για την αποταμίευση 





Η αποταμίευση ξεκινά και ήρθε η ώρα να μάθουμε το γράμμα α . Ας αποταμιεύσουμε - γράψουμε λεξούλες από Α μέσα σε ένα κουμπαρά . Μπορούμε να αποταμιεύσουμε κερματο-εικόνες που ξεκινούν από το γράμμα Α και να βάλουμε σε διαφορετικούς κουμπαράδες εικόνες με τρόφιμα ή ζώα κλπ . 
Ένα φύλλο εργασίας για το γράμμα Α , για να κολλήσουν τα παιδιά μόνο τα κερματάκια που οι εικόνες τους αρχίζουν από τη φωνούλα Α . Ας γράψουμε και το γραμματάκι , πρώτα στην παρεούλα κι ύστερα στο χαρτί . ( Τη μια σελίδα μπορείτε να την κόψετε και να τη δώσετε σε 3 διαφορετικά παιδιά ).




Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Αποταμίευση και φωνολογικά παιχνίδια

Ζήση Ανθή : Ιδέες και εποπτικό υλικό για την αποταμίευση στο νηπιαγωγείο .

Φωνο-αποταμιεύσεις !!!!!!






Πού αποταμιεύσουμε ; Μα φυσικά στον κουμπαρά , όταν έχουμε παρά !!!!! Κι επειδή στην εποχή μας η αποταμίευση είναι λιγάκι δύσκολη υπόθεση , σκέφτηκα να αποταμιεύσουμε  λεξούλες που αρχίζουν από τη φωνούλα κου- του κουμπαρά , όπως κουνέλι , κουβάρι , κουνάβι , κούκος , κουκουβάγια , κουνούπι , κουλούρι , κουδουνίστρα , κούνια κλπ  Επίσης μπορούμε να βάλουμε σε ένα γουρουνάκι κουμπαρά λεξούλες που αρχίζουν από τη φωνούλα τρα - , όπως τη φωνούλα της τράπεζας , όπως τραπέζι , τράπουλα , τραγούδι , τραμπάλα , τραμπολίνο κλπ 

Αντίστοιχα , μπορούμε να παίξουμε με τις φωνούλες που ακούγονται ίδια στο τέλος , όπως πορτοφόλι - παρασόλι , κουμπαράς - παράς - φουκαράς - ψαράς - σφουγγαράς .... , σεντούκι - παλούκι - λούκι , κέρμα- δέρμα - τέρμα κλπ 
Μπορούμε να βάλουμε με χριτς χρατς πάνω στον κουμπαρά κάποιες εικόνες και να ζητήσουμε από τα παιδιά να βρουν ποιες δεν ταιριάζουν , πχ. για τη φωνούλα κου-  : κουμπαράς , κούπα , κουτάλι , κουζίνα , τρακτέρ , κουβέρτα .... 

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Αριθμοκάρτες για την αποταμίευση

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για την αποταμίευση στο νηπιαγωγείο .

Καρτούλες ταύτισης με πορτοφολάκια από το 1 ως το 20 .











Παίζουμε με τις καρτούλες και ταυτίζουμε τα πορτοφολάκια με την αντίστοιχη ποσότητα κερμάτων . Αν εκτυπώσουμε δύο φορές τα πορτοφολάκια , μπορούμε να κάνουμε κι ένα αγώνα ταύτισης . Ποια ομάδα θα προλάβει να βάλει στη σειρούλα τα πορτοφολάκια (σα σκυταλοδρομία ) .

Λογότυπα ελληνικών τραπεζών

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για την αποταμίευση .

Τα λογότυπα των τραπεζών 


Από τα λογότυπα και μόνο βλέπουμε ότι τα παιδιά ξέρουν να διαβάζουν και αναγνωρίζουν την τράπεζα που επισκέπτονται ή περνούν από δίπλα της .
Η λίστα με τα  λογότυπα ανανεώθηκε κι ελπίζω να είναι έγκυρες οι πηγές μου και να λειτουργούν αυτή την εποχή οι τράπεζες που επέλεξα !


Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Αριθμοκάρτες με κουμπαράδες από το 0 ως το 10

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικο για την αποταμίευση στο νηπιαγωγείο .

Καρτέλες αρίθμησης με κουμπαράδες 







Ένας κουμπαράς , 
μα ποιος κουμπαράς;
 Ένας άδειος κουμπαράς , 
χωρίς ευρώ ο φουκαράς !!

Επίσης , για την αποταμίευση , μπορείτε να δείτε : 

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου σε καρτούλες

Ζήση Ανθή : Μαθαίνω το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου , με τη βοήθεια του ρολογιού .

Κυρία , τι ώρα θα φάμε το πρωινό μας  ; 




Τα παιδιά πολύ συχνά μας ρωτούν στο νηπιαγωγείο τι ώρα θα κάνουμε το καθετί . Πολλές φορές τους δείχνουμε λοιπόν το ρολόι και τους λέμε για παράδειγμα ότι όταν ο ωροδείκτης πάει στο 10 και ο λεπτοδείκτης στο 3 , ότι είναι ώρα για φαγητό !! Πολλές φορές , βέβαια , αν το ξεχνάμε γιατί μπορεί να κάνουμε μαι άλλη δουλειά , μας το υπενθυμίζουν τα ίδια !! 
Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει στην τάξη ρολόι . Τα παιδιά μαθαίνουν πιο εύκολα το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και δε διαμαρτύρονται , όταν τους λέμε ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε κάποια δραστηριότητα !!!!

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Παιχνίδια με το ρολόι

Ζήση Ανθή : Μαθαίνω την ώρα στο νηπιαγωγείο .

Το μπερδεμένο ρολόι 
Οι ώρες μπερδεύτηκαν , μπορείς να τις βάλεις στη σωστή  θεσούλα ;


Ποια ώρα λείπει στο ρολόι ; Με χριτς χρατς τοποθετούμε πάνω στο ρολόι τις ώρες με τη σειρά . Κάποιες από αυτές τις παραλείπουμε και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν ποιος αριθμός- ώρα λείπει , σκεπτόμενα ποιος αριθμός προηγείται ή ποιος είναι ο επόμενος . 


Το ρολογάκι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα αντίστοιχα κυκλάκια με τις ώρες - αριθμούς . Κι αν θέλετε μια ακόμη πιο εύκολη λύση , μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα χάρτινο πιάτο και να το μεταμορφώσετε σε ρολόι , παίζοντας με αυτό ! 




Με τον Άκη , Ρολογάκη , μαθαίνω την ώρα στο νηπιαγωγείο .

Ζήση Ανθή : Μαθαίνω την ώρα στο νηπιαγωγείο .

Τώρα που η ώρα αλλάζει και γρήγορα πια σκοτεινιάζει ,
 είναι ώρα και καιρός την ώρα να μάθουμε .... εμπρός !!!!


Γεια σας , είμαι ο Άκης Ρολογάκης και ήρθα στο νηπιαγωγείο για να μάθουμε όλοι μαζί την ώρα !! Ξέρετε κάτι ; Έχω τρεις δείκτες ! Ο ένας δείχνει την ώρα ! Είναι ο ωροδείκτης ! Είναι λιγάκι χοντρούλης , αλλά πολύ πολύ κοντούλης ! Ο άλλος είναι ο λεπτοδείκτης και μετράει τα λεπτά ! Είναι πιο λεπτός αλλά πιο μακρύς .... 
Μπορούμε να μάθουμε την ώρα στα παιδιά μέσα από μια παραμυθένια ιστορία και φυσικά μέσα από το παιχνίδι . Ο Άκης Ρολογάκης καλό θα είναι να φτιαχτεί και να πλαστικοποιηθεί και οι δείκτες του να κινούνται εύκολα με διπλόκαρφα . Τα παιδιά θα πειραματιστούν μαζί του, θα μας ρωτούν συχνά " τι ώρα δείχνει ;" , μέχρι να μάθουν την ώρα ! Και φυσικά ξεκινάμε από τα πιο απλά !! Να μάθουν την ώρα ακριβώς!




Δείτε επίσης : 
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012/08/blog-post_30.html
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012/08/blog-post_8652.html

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Το "ΟΧΙ" του Μεταξά , μια αφορμή για τα "ΟΧΙ" στη ζωή μας !!

Ζήση Ανθή : Ιδέες για την 28η Οκτωβρίου  στο νηπιαγωγείο .

Η σημασία του "ΟΧΙ" 


Αλήθεια πόσο σημαντικό είναι να χρησιμοποιούμε τη λέξη ΟΧΙ" στη ζωή μας ; Μια άρνηση μπορεί να μας προστατέψει από λάθη , μπορεί να προστατέψει τη σωματική μας ακεραιότητα , αλλά και την ψυχολογική μας κατάσταση  . 
Πρέπει να πεις "ΟΧΙ" !! Μη διστάζεις να αντιδράσεις , όταν ασκούν πάνω σου σωματική ή λεκτική βία !  Μη διστάζεις να χρησιμοποιήσεις αυτή τη λέξη , όταν κάποιος σε πλησιάζει , χωρίς να γνωρίζεις τις προθέσεις του (σεξουαλική εκμετάλλευση ) ΄. Θυμήσου και διάβασε το παραμύθι : Η Κίκο και το χέρι .
Πότε άλλοτε ένα παιδί πρέπει να πει "ΟΧΙ " ; 
Πότε πρέπει να λένε "ΟΧΙ" οι γονείς μας , οι μεγάλοι , οι εργαζόμενοι ,οι άνθρωποι , όταν θέλουν να προσέξουν την υγεία τους ,  τα καταστήματα , οι  αθλητές , η φύση και το περιβάλλον , τα ζώα , οι πιστοί ( ανάλογα με το θρήσκευμα ) , τα κράτη και οι κυβερνώντες ; 


Τι λέτε να ζωγραφίσουν τα παιδιά το δικό τους "ΟΧΙ " ; Μπορούν να ζωγραφίσουν επίσης και τοδικό τους  "ΝΑΙ"  και να το συζητήσουμε κι αυτό μαζί τους .


Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Πόλεμος και ειρήνη, μιλώντας για τις διαφορές

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό και ιδέες για τον πόλεμο και την ειρήνη .

Κάρτες για τον πόλεμο και την ειρήνη 







 Όταν έχουμε ειρήνη , πώς νιώθουμε ; Χαρά , ευτυχία , ηρεμία . .. Αντίθετα , όταν έχουμε πόλεμο νιώθουμε φόβο , λύπη , αγωνία ... 
Τι κάνουν τα παιδιά όταν ζουν σε ένα ειρηνικό κόσμο ή όταν γίνεται πόλεμος ; Τι κάνουν οι γονείς μας , οι εργαζόμενοι , ο παππούς και η γιαγιά ; Τι γίνεται με το περιβάλλον , την οικονομία , τις σχέσεις των λαών ; 
Σκεφτείτε και καταγράψτε τις απόψεις των παιδιών μέσα από τις διαφορές του πολέμου με την ειρήνη .