Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Τα ψέματα του Απρίλη της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου : Ιδέες και φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή : Ιδέες και δραστηριότητες για ένα παραμύθι .

"Τα ψέματα του Απρίλη" ταξιδεύουν στο νηπιαγωγείο


Τα ψέματα του Απρίλη ή μήπως της Πρωταπριλιάς ή μήπως το πρώτο εγγόνι του παππού χρόνου ; Μπερδεύτηκα μάλλον ... ίσως όπως ο Άνεμος ! 
ΓΛΩΣΣΑ :
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο ; 

  • Να το αφηγηθούμε ! 
  • Να θυμηθούμε όλους τους ήρωες του παραμυθιού και να τους περιγράψουμε . Ποια χαρακτηριστικά έχει ο Απρίλης ; 
  • Να απαντήσουμε σε ερωτήσεις εμπέδωσης , όπως : Ποιους κορόιδεψε ο Απρίλης με τα ψέματα του ; Ποια τιμωρία σκέφτηκε ο παππούς χρόνος ; Τι ευχήθηκε ο Απρίλης , όταν είδε τη μάνα του στεναχωρημένη ; Τι λύση δόθηκε κι από ποιους ; Τι ευχήθηκε για το χελιδόνι ο Απρίλης ; κλπ 
  • να προτείνουμε ένα διαφορετικό τίτλο για το παραμύθι , όπως " Οι σκανδαλιές του Απρίλη" ... αλλά επειδή  ο τίτλος δόθηκε για ένα άλλο μήνα , θα ήταν προτιμότερο να σκεφτούμε κάποιο διαφορετικό , όπως " Οι ευαισθησίες του Απρίλη " .
  • Να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό μας με νέες λεξούλες , όπως : χαλάζι, κοσμοχαλασιά , αστροπελέκια ....
  • να θυμηθούμε παροιμίες που μας έρχονται στο μυαλουδάκι , διαβάζοντας το παραμύθι , όπως : "Απρίλης φέρνει τη δροσιά , φέρνει τα λουλούδια " ή " Ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται !" μιας και ο Απρίλης ήθελε ν' αλλάξει πια !
  • Μπορούμε  να γράψουμε ένα δικό μας παραμύθι ή ποίημα ή ίσως και αίνιγμα . 
Ο Απρίλης τη φωνάζει 
και της λέει θαρρετά , 
πως η μάνα του θ' αργήσει , 
ώρα να τη βοηθήσει ! Ποια είναι;  Η ΒΡΟΧΗ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 
  • Πόσους κορόιδεψε ο Απρίλης ; Ποιος ήταν πρώτος κλπ .Γνωριμία με τα τακτικά αριθμητικά .
  • Χρονική αλληλουχία : Τι έκανε στην αρχή ο Απρίλης(έλεγε ψέματα) , τι έκανε αργότερα (προσπαθούσε να κάνει τους άλλους να τον πιστέψουν) , τι έκανε στο τέλος ( ήταν ευαίσθητος και ήθελε ν' αλλάξει την κατάσταση ) .
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ : 
Θεατρική αγωγή : Ώρα να δραματοποιήσουμε το παραμύθι .
Εικαστικά : Πόσα πολλά πράγματα αλήθεια μπορούμε να ζωγραφίσουμε !!!!!!

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ : 
Θρησκευτικά : Το χελιδόνι αναστήθηκε κι ανέβηκε ψηλά, όπως ο Χριστός .
Λαογραφία : Γνωριμία με τα έθιμα του Πάσχα : Οι άνθρωποι βάφουν κόκκινα αυγά . Γνωριμία με παροιμίες , με έμμεσο και περίτεχνο τρόπο 
Περιβάλλον : Οι αλλαγές της φύσης .

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η/Υ 
Περισσότερες πληροφορίες για τη Λότυ , μπορείτε να δείτε : http://lotypetrovits.blogspot.gr/2013/03/12.html

Οι δραστηριότητες αυτές έχουν προστεθεί στα προγράμματα και δράσεις φιλαναγνωσίας από τη συγγραφέα .

Μερικά φύλλα εργασίας , που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κι ένας πίνακας αναφοράς .













1 σχόλιο: