Ζήση Ανθή : Ιδέες και δράσεις φιλαναγνωσίας .
Εκπαιδευτικές προτάσεις αξιοποίησης του παραμυθιού
- Τον τίτλο του παραμυθιού διαβάζω κι αμέσως σχολιάζω !!! Μια θυμωμένη τίγρη . Πού μπορεί να οφείλεται ο θυμός της ; Τα παιδιά μπορεί να δώσουν διάφορες απαντήσεις , όπως της πήραν τα μικρά της , της έφαγαν το φαγητό της κλπ Πώς αντιδρά κάποιος όταν είναι θυμωμένος ; Με ποιο τρόπο μπορεί να ηρεμήσει ; Αφού διαβάσουμε το παραμύθι , τα παιδιά μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση : Πώς ξεπεράστηκε τελικά π θυμός της τίγρης ;
- Διαβάζουμε την ιστορία και ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν και να αλλάξουν τον τίτλο . Τι θα επέλεγαν ; Ίσως η καυχησιάρα τίγρη .
- Ποιο ζώο σας θυμίζει η τίγρη , που καυχιέται ; Θυμάστε το λαγό και τη χελώνα ;
- Για ποιο πράγμα θα μπορούσε να καυχηθεί το κάθε ζώο ; πχ. το τζάγκουαρ για την ταχύτητα , ο αετός για την άψογη όραση , η καμηλοπάρδαλη για το ύψος της κλπ
- Τι γνωρίζετε για την τίγρη ; Πού ζει ; Ποια άλλα ζώα ζουν εκεί ; Ποια από αυτά είναι οι φίλοι της ; Αναγνωρίζεις τα ζώα που υπάρχουν στην εικονογράφηση του βιβλίου ;
- Στο παράξενο δέντρο κρεμώ συνταγές για να μην έχω θυμό !!!! Φτιάχνουμε ένα δεντράκι κι εκεί κρεμάμε τις σκέψεις των παιδιών . Όταν θυμώνω , κάνω κάτι που με ευχαριστεί , όπως ζωγραφίζω , παίζω με την πλαστελίνη , πηγαίνω μια βόλτα , ακούω μουσική κλπ
- Μπορούμε να σκεφτούμε και να φτιάξουμε μικρά αινογματάκια ,όπως :
Όλο καυχιέται για την πρωτιά
και για τον αγώνα μιλά σοβαρά !!!
Ποια είναι ; Η τίγρη
Οαγώνας για διασκέδαση είναι μονάχα !!
Θυμάσαι ποιο ζώο το είπε τάχα ;
Ο Ρίνο
- Αν ο αγώνας πραγματοποιούνταν κανονικά ,με ποια σειρά πιστεύετε ότι θα τερμάτιζαν τα ζώα της ζούγκλας ή καλύτερα τα ζώα που εικονίζονται στο παραμύθι ;
- Η τίγρη και τα συναισθήματα . Ποια συναισθήματά της εναλλάσσονται μέσα στο παραμύθι ; Για παράδειγμα : Θα είμαι χαρούμενη πολύ όταν με το Ρίνο διασκεδάζω κάθε στιγμή !!
- \Φτιάχνουμε τη δική μας παραμυθοσαλάτα με τα συναισθήματα των ζώων από τα παραμύθια της ίδιας σειράς : Ένα φοβισμένο ελεφαντάκι , μια λυπημένη ζέβρα , ένας χαρούμενος ιπποπόταμος .
- Μιλάμε για τη φιλία . Πώς πρέπει να φερόμαστε στους φίλους ; Με ποιο τρόπο πρέπει να μιλάμε ; Τι θα γίνει , αν εμείς είμαστε συνέχεια θυμωμένοι και τους μιλάμε προσβλητικά ; Εσείς πώς διασκεδάζετε με τους φίλους σας ;
- Αν δίναμε μια χριστουγεννιάτικη προέκταση , λόγω τον ημερών και λέγαμε μόνο τον τίτλο του παραμυθιού στα παιδιά , τι πιστεύετε ότι θα έκανε μια τίγρη θυμωμένη ; Μήπως δεν της άρεσε το δώρο του Αϊ Βασίλη ; Τι θα γινόταν , αν ο Αϊ Βασίλης δε σας έφερνε το δώρο που επιθυμείτε ; Πώς θα αντιδρούσατε ; Μήπως είναι ευκαιρία να γράψουμε ο δικό μας παραμύθι ;
- Ποιο ζώο θα ήθελες να προσθέσεις στην ιστορία ; Τα παιδιά ενδεχομένως στην προσπάθειά τους να φτιάξουν μια ακροστιχίδα , να επέλεγαν να υπάρχει κι ένα ζώο από α, όπως η αντιλόπη !
Τ : Τίγρη
Ε: Ελέφαντας
Ρ : Ρινόκερος
Μ : Μαγκούστα , Μυρμηγκοφάγος
Α : Αντιλόπη
Διαβάστε περισσότερες ιδέες και προτάσεις από την ίδια τη συγγραφέα στο τέλος του παραμυθιού .
Όταν κάποιο βιβλίο μου "πέφτει στα χέρια σου", Ανθή μου, ξέρω πως θα του δώσεις τις δικές σου απίθανες προεκτάσεις. Έτσι βέβαια έγινε και εδώ! Σε ευχαριστώ για τις υπέροχες προτάσεις σου και για τη δεύτερη ανάγνωση που οδηγείς τα παιδιά σου να κάνουν, αυτήν πίσω από τις γραμμές!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλή επιτυχία στην συγγραφέα.. και λόγω των ημερών..καλα Χριστούγεννα!!! να περάσετε καλά!! αυτό για σένα!! https://www.youtube.com/watch?v=zuEO5SssfK8
ΑπάντησηΔιαγραφή