Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας - 6 Μαρτίου

Ζήση Ανθή : Ιδέες και εποπτικό υλικό για την ημέρα ενδοσχολικής βίας .

Ενδοσχολική βία υπάρχει στο νηπιαγωγείο ;



Τι είναι ενδοσχολική βία ; Η βία στο σχολείο έχει διάφορες μορφές : η σωματική , η λεκτική , οι υλικές ζημιές και ο κοινωνικός αποκλεισμός . 
Στο νηπιαγωγείο , οι σωματική βία ελέγχεται , γιατί είμαστε συνέχεια μαζί με τα παιδιά και αποφεύγουμε να στέλνουμε δύο παιδάκια μαζί στην τουαλέτα . 
Η λεκτική βία , οι προσβολές και οι κοροϊδίες κάποιες φορές γίνονται πολύ ενοχλητικές . Τα παιδιά συνήθως κοροϊδεύουν κάποιον που μειονεκτεί σε κάτι ! "Ο ... ζωγραφίζει πάντα μουντζούρες !"  , " Είναι μυξιάρης! " , "Είναι βρώμικος! " Οι προσβολές είναι εξίσου επώδυνες για ένα μικρό παιδάκι , το οποίο απομονώνεται , δεν έχει διάθεση να κάνει κάποια εργασιούλα , στην οποία ίσως να μην τα καταφέρνει ιδιαίτερα ή ζητάει να μην πάει στο σχολείο ! Το καμπανάκι του συναγερμού χτυπά ! Γονείς και νηπιαγωγός πρέπει να βοηθήσουν το παιδί , να συζητήσουν μαζί , να το ενθαρρύνουν , να συζητήσουν με τα υπόλοιπα παιδιά και να μην επιβραβεύουν αρνητικές συμπεριφορές εις βάρος των αδύναμων μαθητών !
Μια ακόμη μορφή ενδοσχολικής βίας είναι η καταστροφή προσωπικών αντικειμένων . Σίγουρα έχετε δει κάποια παιδιά να μουντζουρώνουν ή να σκίζουν τις ζωγραφιές των άλλων ! Ας μην τους αφήσουμε να το συνεχίσουν ! Υπάρχει κι έμμεσος εκβιασμός , για παράδειγμα : "Αν μου χαρίσεις το αυτοκινητάκι σου , θα σε έχω φίλο! " 
Επιπλέον , ο κοινωνικός αποκλεισμός αποτελεί μια ακόμη μορφή ενδοσχολικής βίας . Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο σπάνια το αντιμετωπίζουν αυτό ! Στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν παιδιά από την Αλβανία , τη Ρωσία , τη Βουλγαρία ... υπάρχουν απλά παιδιά ! Τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τις θρησκευτικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού ! Όλα μιλούν την ίδια γλώσσα , τη γλώσσα που βγαίνει μέσα από το παιχνίδι !



Επειδή στο σχολείο δεν αφήνουμε τους μάγκες και τους νταήδες να κάνουν ό,τι θέλουν , προτείνω να διαβάσουμε το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου , οι Νταήδες του Βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών  , 



το βιβλίο " Μην κάνεις αγριάδες , γιατί θα βρεις μπελάδες " - Cox Phil Roxbee , 


' Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα " του Μερκούρη Αυτζή , 


"Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε "  - Μαρτίν Αγκάσι  ,  


και τα μπαλόνια της φιλίας .


να συζητήσουμε με τα παιδιά τις καρτελίτσες που ετοίμασα , 





αλλά και άλλα σχετικά θέματα 

  • Ποιο είναι το προφίλ ενός παιδιού που εκφοβίζει κάποιο άλλο ; 
  • Ποιο παιδάκι εκφοβίζει ( θύμα )  ;
  • Πού μπορεί να συμβεί αυτό; 
  • Έχετε βρεθεί ποτέ σε ανάλογη θέση ; Τι ακριβώς έγινε ; Πότε έγινε ; Πώς νιώσατε ; 
  • Αν έχεις κάτι να μας πεις ,μη διστάζεις !
  • Ένα σχολείο χωρίς βία ! Πώς το φανταζόσαστε ; 

να δούμε βιντεάκια σχετικά με το θέμα και άλλες χρήσιμες διευθύνσεις και φυσικά να φτιάξουμε στο τέλος μια αφίσα .

4 σχόλια: