Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Ημερολόγιο παγκόσμιων ημερών και γιορτών για το μήνα Ιούλιο

Ζήση Ανθή : Ιούλιος στο νηπιαγωγείο .

Ημερολόγιο για τον Ιούλιο του 2013



Μήνας διακοπών για πολλούς ο Ιούλιος , όχι όμως για όλους . Τι θέμα να διαλέξουμε λοιπόν μέσα στον Ιούλιο ; Καλοκαίρι , θάλασσα , ήλιος , αλλά και ολυμπιακοί αγώνες , εξερευνήσεις και φυσικά μπορούμε να κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα μουσικό ,το Μίκη Θεοδωράκη . 
Μιλώντας για τον Ιούλιο , μπορούμε να μάθουμε παροιμίες , τις ονομασίες του μήνα , ένα ποίημα - εικονόλεξο για το μήνα Ιούλιο , ένα φύλλο εργασίας για το μήνα Ιούλιο  , τα λαογραφικά του .

Καλό καλοκαίρι σε όσους ξεκίνησαν τις διακοπές τους 
και καλή δύναμη σε όσους εργάζονται !!!!!

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Κάρτες φωνολογικής ευαισθητοποίησης με θαλασσινά θέματα

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για το καλοκαίρι και τη φωνολογική ενημερότητα των μικρών παιδιών .

Καρτούλες για τη φωνολογική ευαισθητοποίηση των νηπίων 
Παίζουμε με τις καταλήξει; Ένα παιχνίδι με καρτούλες , για να βρούν τα παιδιά τα ζευγαράκια που ακούγονται ίδια στο τέλος . Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να παίξουν κει με άλλες θαλασσινές λεξούλες , όπως ψαράκια : συναγρίδα - μαρίδα , ροφός - γοφός , ζαργάνα - μπανάνα ...













Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Καρτέλες για τη φωνολογική ευαισθητοποίηση των νηπίων 1

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για τη φωνολογική ενημερότητα στο νηπιαγωγείο .

Ασπρόμαυρες καρτέλες για τη φωνολογική ευαισθητοποίηση των παιδιών 














Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Φύλλα εργασίας με θέμα το κάμπινγκ

Ζήση Ανθή : Φύλλα εργασίας για το καλοκαίρι .

Στο κάμπινγκ ... Φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγείο 

Φύλλα εργασίας για τη γλώσσα : Ένα σταυρόλεξο για το κάμπινγκ , για να κυκλώσουν τα νήπια το αρχικό γραμματάκι .




Φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά με θέμα το κάμπινγκ .



Φύλλα εργασίας για εικαστικά και όχι μόνο . 



Ένα φύλλο εργασίας για τη φωνολογική ευαισθητοποίηση των νηπίων με θέμα το κάμπινγκ. Πριν δώσουμε αυτό το φύλλο εργασίας , καλό είναι να ζητήσουμε εκ των προτέρων από τα παιδιά να μας πουν λεξούλες που ακούγονται ίδια στο τέλος , όπως :σακίδιο - μερίδιο (λέξεις σε - ίδιο )  , φακός - κακός - αστακός  (λέξεις σε -ακός ) , μπάλα - σκάλα - τραμπάλα - δασκάλα - γάλα - Καβάλα - σάλα -ψιχάλα - στάλα (λέξεις σε - άλα )  , νερό - φτερό - γερό - ξερό  (λέξεις σε -ερό )  ... 


Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Τι κάνουμε στην κατασκήνωση ;

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό και ιδέες για το καλοκαίρι στο νηπιαγωγείο .

Πίνακες αναφοράς για το νηπιαγωγείο : Στην κατασκήνωση ...


Ένα από τα αγαπημένα καλοκαιρινά θέματα των παιδιών το καλοκαίρι και καθώς βλέπουν πολλά διαφημιστικά φυλλάδια , είναι και η κατασκήνωση . 
Τι κάνουμε στην κατασκήνωση κυρία ; Ξεκουραζόμαστε , αναλαμβάνουμε ευθύνες , γινόμαστε ανεξάρτητοι , συνεργαζόμαστε και γνωρίζουμε νέους φίλους , αλλά και παίζουμε , διασκεδάζουμε , συμμετέχουμε σε αθλητικές και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες ( ζωγραφική , μουσική , θέατρο )  .




Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Πίνακες αναφοράς με τα μουσικά όργανα

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό για τη μουσική στο νηπιαγωγείο .

Ασπρόμαυρες λίστες αναφοράς για τα μουσικά όργανα 





Περισσότερα για τα μουσικά όργανα , μπορείτε να δείτε : http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/05/blog-post_29.html

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Οι μουσικοί ... στην τέχνη

Ζήση Ανθή : Έργα τέχνης με θέμα τη μουσική , Ιδέες για την παγκόσμια ημέρα της μουσικής (21/6) στο νηπιαγωγείο .

56 Πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μουσική 

Παρατηρώντας τους πίνακες μπορούμε να μάθουμε τα ονόματα των  μουσικών  οργάνων ,αλλά και πως λέγεται ο κάθε οργανοπαίχτης , το πως κρατούν οι μουσικοί το καθένα από αυτά , τι επιπλέον χρειάζονται (π.χ. παρτιτούρα - εμπλουτισμός λεξιλογίου )  και με ποιο τρόπο παίζουν με αυτό . Εκφράζονται και λεν τι συναισθήματα τους γεννιούνται , παρατηρώντας το κάθε έργο τέχνης . Ακόμη , μπορούν να κάνουν μικρά αινιγματάκια ή ιστοριούλες για τον κάθε πίνακα ζωγραφικής .

Τρεις μουσικούς αναζητώ , 
βρες τους τώρα στο λεπτό !

Την παρτιτούρα μελετά 
και το βιολί της παίζει σιγά ! 
Πες μου ποιον πίνακα αναζητώ 
και μίλησέ μου γι' αυτόν !

Το μαντήλι της φορά 
στα κατάξανθα μαλλιά 
και με το βιολί στο χέρι 
θα μας παίξει νότες που ξέρει ! 
Μάντεψε ποιον πίνακα αναζητώ 
και πες μου πώς νιώθεις γι' αυτόν !

Σε βραχάκι καθισμένος 
παίζει λύρα εκεί σκυμμένος !
Πού λέτε να είναι ο λυράρης ; 
Παρατήρησε τον πίνακα προσεκτικά 
και μίλησέ μου για τα μέρη αυτά !

Ήτανε ένας κιθαρίστας , 
μεγάλος Ισπανός αρτίστας 
μ' ένα μαντήλι στα μαλλιά , 
ντο , σι , λα σολ , φα , μι , ρε , λα 
για ψάξε να τον βρεις γοργά !!!

Παράλληλα αντλούν χρήσιμες πληροφορίες για τον τρόπο που ντύνονται οι άνθρωποι σε παλιότερες εποχές, γιατί κάθε πίνακας κρύβει τη δική του ιστορία  .
Επίσης , μπορούν να μετρήσουν τους μουσικούς ή τα μουσικά όργανα  , να τα ταξινομήσουν , ανάλογα με τι είναι το καθένα (έγχορδο , πνευστό , κρουστό ...) κλπ 
Δείτε μερικούς πίνακες ζωγραφικής και επεξεργαστείτε τους στην τάξη , όπως εσείς επιθυμείτε και φυσικά ,όποιος σας αρέσει , μπορείτε να το ζωγραφίσετε !