Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Το όνειρο του στρατιώτη

Θεατρικό για την 28η Οκτωβρίου.
Δείτε το εδώ.

Το όνειρο του στρατιώτη ( Γιορτή 28ης Οκτωβρίου)

Αφηγητής
Κυρίες μου και κύριοι, ώρα να σας καλωσορίσουμε
και τη γιορτή αμέσως ν’ αρχίσουμε!
Ήρθαμε όλοι εδώ μια γιορτή να δούμε,
τον αγώνα στο Μέτωπο ξανά να θυμηθούμε!
Το όνειρο του φαντάρου θα γνωρίσουμε
και την επιθυμία του θα πραγματοποιήσουμε!

Γυναίκα
Γράμματα από το Μέτωπο έφερε ο ταχυδρόμος!
Στα πρόσωπά μας ζωγραφίστηκε αγωνία και τρόμος!
Αχ! Και να ήτανε καλά όλοι οι φαντάροι
κι ο πόλεμος γρήγορα ένα τέλος να πάρει!

Μάνα
Πάμε στη δασκάλα γρήγορα το γράμμα να διαβάσει,
γιατί απ’ την αγωνία μου θαρρώ έχω γεράσει!

Έλα δασκάλα διάβασε ετούτο εδώ το γράμμα!
Κι εγώ πάντα θα εύχομαι στης Παναγιάς το θαύμα!
Κάνε μου, σε παρακαλώ, ετούτη εδώ τη χάρη,
να μάθω νέα απ΄ το δικό μου παλικάρι!

Δασκάλα
Φορώ αμέσως τα γυαλιά το γράμμα να διαβάσω,
ούτε λεπτό κυρά-Φωτεινή δε θά ‘θελα να χάσω!

«Μαμά μου, αποφάσισα να στείλω αυτό το γράμμα,
γιατί ξέρω πως βαλαντώνεις κάθε μέρα απ’ το κλάμα!
Θέλω να ξέρεις πως το φυλακτό στο στήθος μου κρατάω!
Με θάρρος και ανδρεία τον εχθρό τον πολεμάω!

Πήραμε το Αργυρόκαστρο! Πάμε για το Τεπελένι!
Αυτό, μάνα μου να το πεις και στην Ελένη!
Κι αυτή σε αγωνία να μη μένει!

Αχ, μάνα μου πεθύμησα ζεστό ψωμί στο σπίτι,
που έβγαινε απ’ το φούρνο μας και μου τρύπαγε τη μύτη!
Γι’ αυτό παίρνω δύναμη, ζεστό ψωμί να φάω!
Με χιόνια, μπόρες και βροχές δεν τα παρατάω!

Θά ‘θελα να γράψω πιο πολλά,
να ξέρεις εδώ τι κάνω,
μα δεν μπορώ έτσι το χρόνο μου να χάνω!
Σε αγαπώ! Αυτό να το θυμάσαι
και στην καρδιά μου πάντα θά ‘σαι!

Μάνα
Πάω αλεύρι ευθύς να κοσκινίσω,
ψωμί για το λεβέντη μου να ψήσω!

Άκουσες τι θα ήθελε ο αδερφός σου, Ελένη;
Ζεστό ψωμάκι περιμένει!

Κόρη1 (Ελένη)
Το άκουσα , μάνα, κι εγώ κάτι ετοιμάζω
και να το ξέρεις πως κι εγώ να πάω δε δειλιάζω!
Εξάλλου το αποφάσισα να πάω εκεί πέρα,
μα εσύ κάτσε καλύτερα εδώ με τον πατέρα!

Κόρη2
Φανέλα του έπλεξα κι εγώ ζεστό να τον κρατάει
και κάλτσες ζεστές για να φοράει!
Κι εσύ, μάνα, ετοίμασε εκείνο το ψωμάκι,
να του πάμε αύριο κανένα καρβελάκι!

Αύριο πρωί πρωί όλες για το Μέτωπο θα κινήσουμε,
τους φαντάρους μόνους δε θα τους αφήσουμε!
Ελπίζουμε όλες μαζί να τα καταφέρουμε
και μια μικρή βοήθεια σε όλους να προσφέρουμε!

Δημήτρη, έλα κόπιασε να φας λίγο ψωμάκι,
που το έγραψες στο γράμμα σου, το είχες και μεράκι!

Φαντάρος
Απίστευτο μου φαίνεται πως φτάσατε εδώ πάνω!
Μην είναι τάχα όνειρο ή απ’ την πείνα τα χάνω!
Ψωμάκι νόστιμο πολύ απ’ της μάνας τα χέρια!
Και τα όνειρα μου φαίνεται τ’ ακούσανε τ’ αστέρια!

Μου ετοίμασες, αδερφούλα μου και μια ζεστή φανέλα
και κουλουράκια ολόγλυκα, που μοσχοβολούν κανέλα!
Μου έφερες, καθώς κοιτώ και μια καθαρή χλαίνη,
σαν να ‘ξερες πως απ’ την παλιά το κρύο από παντού μπαίνει!

Το κρύο ήταν αφόρητο! Τα δόντια μου χτυπούσαν!
Φαί, νερό δεν είχαμε και όλοι εδώ πεινούσαν!
Τα πόδια μου παγώσανε! Τα παπούτσια έχουν τρυπήσει,
μα εσείς ευτυχώς στη μοίρα μας δε μας έχετε αφήσει!

Το όνειρό μου είναι σύντομα ο πόλεμος να τελειώσει
Κι από το κρύο και τα βόλια ο καθένας μας να γλιτώσει!
Στο σπίτι θά ‘θελα γρήγορα να γυρίσω
και όλους όσους αγαπώ στην αγκαλιά  να κλείσω!

Μα πρώτα έχω χρέος μου εδώ να πολεμήσω,
το δίκαιο της πατρίδας μου να το διασφαλίσω!
Κι έτσι με θάρρος  όλοι μαζί φωνάζουμε αέρα
και διώχνουμε και τον εχθρό και πάει παραπέρα!

Φαντάρος 2
Φίλε μου, κι εγώ το ίδιο όνειρο έχω,
γι’  αυτό με ανδρεία πολεμώ, αλλά πάντοτε προσέχω!
Θά ‘θελα να μην ακούω να σφυρίζουνε οι σφαίρες κι ο οβίδες
και ξένοιαστος να βόσκω κι εγώ στο λιβάδι τις γίδες!

Φαντάρος 3
Μπάνιο ονειρεύομαι κι εγώ να κάνω μέσα στη σκάφη,
μα η ιστορία, καθώς φαίνεται, αλλιώς όλα τα γράφει!

Φαντάρος 4
Εμένα η γυναίκα μου περιμένει παιδάκι!
Να είναι άραγε γιος ή μήπως κοριτσάκι;
Αχ! Παναγιά μου βόηθα με κοντά τους να πάω!
Αυτή μονάχα τη στιγμή καρτεράω!


Ποια πιστεύετε ότι ήταν τα όνειρα των Ελλήνων φαντάρων; Μπορεί με βάση αυτό να ακολουθήσει μια ολόκληρη συζήτηση με τα παιδιά και οι ρόλοι να βγουν μέσα από τα ίδια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου