Ανθή Ζήση : Εποπτικό υλικό , ιδέες και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο .
Διαβάζοντας το παραμύθι της Χιονάτης , μπορούμε να εστιασουμε την προσοχή μας στο καλάθι που ήταν γεμάτο με μήλα και το ένα και μοναδικό δηλητηριασμένο μήλο , που έδωσε η κακιά μητριά στη Χιονάτη .
Έτσι λοιπόν μπορούμε να φτιάξουμε ένα καλάθι ή να πάρουμε ένα αληθινό και να βάλουμε μέσα πολλά μηλαράκια με λεξούλες . Δείτε ένα παράδειγμα σε χρωματιστά ή ασπρόμαυρα μηλαράκια .
Σώσε τη Χιονάτη και βρες γρήγορα το διαφορετικό μηλαράκι από μια οικογένεια λέξεων . Δεν είναι απαραίτητο να είναι γραμμένες μόνο λεξούλες από την οικογένεια λέξεων του μήλου , αλλά κι από άλλες οικογένειες , όπως το χιόνι : χιονίζει , χιονάνθρωπος , χιονοθύελλα κλπ και να ανακαλύψουν τη λέξη που δεν ταιριάζει . π.χ. χειμώνας .
Το ίδιο παιχνίδι μπορούμε να το παίξουμε με τις καταλήξεις των λέξεων , όπως -έλα , κοπέλα , καραμέλα , Αγγέλα , έλα , Λέλα , Νέλα , σέλα και να βάλουμε ανάμεσά τους και μια λέξη με διαφορετική κατάληξη , όπως σαλάτα , για να εντοπίσουν αυτή που δεν ταιριάζει .Το παιχνίδι μπορεί να παιχθεί και προφορικά , αν τα νήπια δυσκολεύονται να εντοπίσουν τις καταλήξεις .(φωνολογικό παιχνίδι) .
Ακόμη , κάθε φορά που μαθαίνουμε ένα καινούργιο γραμματάκι , όταν ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν λεξούμες από αυτό , ορισμένα μπερδεύνται και λένε κάποια λεξούλα που ξεκινάει από διαφορετικό γραμματάκι . Δεν είναι απαραίτητο να τους πούμε εμείς ποια είναι σωστή και ποια λάθος , αλλά να γράψουμε τις λεξούλες τους σε χαρτάκια και να τις κολλήσουμε πάνω στα μηλαράκια και φυσικά να αφήσουμε τα ίδια να την εντοπίσουν .
Σώσε γρήγορα τη Χιονάτη , απομακρύνοντας το δηλτηριασμένο μήλο!
Διαβάζοντας το παραμύθι της Χιονάτης , μπορούμε να εστιασουμε την προσοχή μας στο καλάθι που ήταν γεμάτο με μήλα και το ένα και μοναδικό δηλητηριασμένο μήλο , που έδωσε η κακιά μητριά στη Χιονάτη .
Έτσι λοιπόν μπορούμε να φτιάξουμε ένα καλάθι ή να πάρουμε ένα αληθινό και να βάλουμε μέσα πολλά μηλαράκια με λεξούλες . Δείτε ένα παράδειγμα σε χρωματιστά ή ασπρόμαυρα μηλαράκια .
Σώσε τη Χιονάτη και βρες γρήγορα το διαφορετικό μηλαράκι από μια οικογένεια λέξεων . Δεν είναι απαραίτητο να είναι γραμμένες μόνο λεξούλες από την οικογένεια λέξεων του μήλου , αλλά κι από άλλες οικογένειες , όπως το χιόνι : χιονίζει , χιονάνθρωπος , χιονοθύελλα κλπ και να ανακαλύψουν τη λέξη που δεν ταιριάζει . π.χ. χειμώνας .
Το ίδιο παιχνίδι μπορούμε να το παίξουμε με τις καταλήξεις των λέξεων , όπως -έλα , κοπέλα , καραμέλα , Αγγέλα , έλα , Λέλα , Νέλα , σέλα και να βάλουμε ανάμεσά τους και μια λέξη με διαφορετική κατάληξη , όπως σαλάτα , για να εντοπίσουν αυτή που δεν ταιριάζει .Το παιχνίδι μπορεί να παιχθεί και προφορικά , αν τα νήπια δυσκολεύονται να εντοπίσουν τις καταλήξεις .(φωνολογικό παιχνίδι) .
Ακόμη , κάθε φορά που μαθαίνουμε ένα καινούργιο γραμματάκι , όταν ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν λεξούμες από αυτό , ορισμένα μπερδεύνται και λένε κάποια λεξούλα που ξεκινάει από διαφορετικό γραμματάκι . Δεν είναι απαραίτητο να τους πούμε εμείς ποια είναι σωστή και ποια λάθος , αλλά να γράψουμε τις λεξούλες τους σε χαρτάκια και να τις κολλήσουμε πάνω στα μηλαράκια και φυσικά να αφήσουμε τα ίδια να την εντοπίσουν .
Ανθή, ένα βραβείο από εμένα για την νέα σου δυναμική αρχή. Φιλικά. Τάνια.
ΑπάντησηΔιαγραφή