Ζήση Ανθή : Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού στο νηπιαγωγείο .
21η Μαρτίου , ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων , ημέρα κατά την οποία ο Ο.Η.Ε. μας καλεί να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού .
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο για το θέμα αυτό ; Καταρχήν να συζητήσουμε με τα παιδιά , να αναλύσουμε τις λέξεις ρατσισμός , ξενοφοβία κλπ
Μπορούμε ...
Χρήσιμες διευθύνσεις :
http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2013/03/blog-post_17.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2013/03/21.html
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/03/21_20.html
Ιδέες και δραστηριότητες για την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού
21η Μαρτίου , ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων , ημέρα κατά την οποία ο Ο.Η.Ε. μας καλεί να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού .
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο για το θέμα αυτό ; Καταρχήν να συζητήσουμε με τα παιδιά , να αναλύσουμε τις λέξεις ρατσισμός , ξενοφοβία κλπ
Μπορούμε ...
- να διαβάσουμε παραμύθια σχετικά με το θέμα ή παραμύθια άλλων λαών και πολιτισμών .
- να παίξουμε παιχνίδια που παίζουν παιδιά σε άλλα μέρη της γης .
- να παίξουμε ένα παιχνίδι ρόλων . Η νηπιαγωγός μπορεί να ετοιμάσει καρτελίτσες μικρές με φωτογραφίες ή λέξεις από διάφορες κοινωνικές , πολιτισμικές κ.ά. ομάδες και να τις μοιράσει σε κάθε παιδί . Έτσι , ο καθένας θα έχει ένα διαφορετικό ρόλο , π.χ. μπορεί να είναι ο γυαλάκιας , ο φτωχός εργάτης , το παιδί ενός μετανάστη , ένας χοντρούλης , ένας άσχημος , άτομα από όλες τις φυλές της γης , ένας αθίγγανος , ένας εξυπνάκιας, ένας πρόσφυγας κλπ . Το παιδί καλείται να παίξει το δικό του ρόλο μέσα στην ομαδούλα του .
- να παίξουμε ένα παιχνίδι ρόλων , με αλλαγή του ονόματός τους .Σήμερα δε με λένε Ανθή , αλλά Φατμέ , Χάνα ... Μπορούμε να σκεφτούμε πολλά ονόματα από παιδιά άλλων χωρών και να κάνουμε ό,τι θα έκαναν αυτά τα παιδιά σε μια παιδική χαρά , στο σχολείο ή αν αντιμετώπιζαν κάποιο πρόβλημα ...
- να φτιάξουμε μια αφίσα κατά του ρατσισμού , ένα παραμύθι ,ένα ποίημα ή μια προσευχή .
- να ζωγραφίσουμε .
- να συζητήσουμε . Πώς θα σας φαινόταν αν έπρεπε να φύγετε από τον τόπο που ζείτε ; Τι πιστεύετε ότι θα συναντούσατε εκεί ; Πώς θα ήταν το νέο σχολείο σας ; Τι θα κάνατε αν όλοι σας αποκαλούσαν ... (χοντρό , κοντό , τσαπατσούλη ...)
- να ακούσουμε μουσική και τραγούδια από άλλα μέρη της γης και από άλλες πολιτισμικές ομάδες . Ειδικά , όταν έχουμε παιδιά μεταναστών , αθίγγανων κλπ , είναι μεγάλη χαρά για τα ίδια να ακούσουν τα δικά τους τραγούδια ! Νιώθουν ότι τους αποδεχόμαστε ! Το ίδιο ισχύει και με τους γονείς ! Δε μας κοιτούν διστακτικά ! Βλέπουν ότι θεωρούμε και τα δικά τους τραγούδια , παιχνίδια , παραμύθια κλπ εξίσου σημαντικά , βλέπουν ότι αγκαλιάζουμε τα παιδιά τους και τους ίδιους .
- να δούμε βιντεάκια .
Χρήσιμες διευθύνσεις :
http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2013/03/blog-post_17.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2013/03/21.html
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/03/21_20.html
πολυ ωραία ανάρτηση!!!να εισαι πάντα καλά Ανθή!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ , Ηλία μου !!
ΔιαγραφήΕπειδή δε μου αρέσει να κλέβω ιδέες , έκανα πάσα στο δικό σου blog , που τα έχεις τόσο τέλεια οργανωμένα !!!!
Καλό τριήμερο !!!!!!