Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013

Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη - παραμυθοδραστηριότητες .

Ζήση Ανθή : Ιδέες ,  δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για ένα παραμύθι .

Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης - φύλλα εργασίας , ιδέες και παραμυθοδραστηριότητες .



Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης  είναι  ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία , που μου χάρισε πριν από λίγο καιρό η ίδια η συγγραφέας και την ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά !!!!!  Μια πλούσια παλέτα συναισθημάτων , τα οποία εναλλάσσονται με ένα μοναδικό τρόπο ! Είναι απαραίτητο όχι μόνο για το νηπιαγωγείο , αλλά και για το δημοτικό , καθώς ασχολείται με  ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα , τα απομονωμένα , μελαγχολικά παιδιά , που τα άλλα δεν τα θέλουν κοντά τους .και τα φέρονται άσχημα ....  Επίσης , όποιος ασχολείται με τα συναισθήματα ας διαβάσει το βιβλίο και είμαι σίγουρη πως τα παιδιά του  θα το λατρέψουν !! 

Η συγγραφέας προτείνει πολύ ωραίες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο , που προάγουν τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών . 
ΓΛΩΣΣΑ :
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο ; 
  • Να μαντέψουμε το περιεχόμενο του βιβλίου και το  χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα , βλέποντας το εξώφυλλο .  Τα παιδάκια μου είπαν πως πρόκειται για ένα ήρωα χοντρούλη , κουτσοδόντη , αλλά που δεν τους φαίνεται  κακός ή τρομακτικός !
  • Να το αφηγηθούμε !  
  • Να θυμηθούμε όλους τους ήρωες του παραμυθιού και να τους περιγράψουμε . Ποια  έχει ο Τέρης κι ο Αστέρης  ; 
  • Να απαντήσουμε σε ερωτήσεις εμπέδωσης , όπως : Ποιος πρότεινα να δώσουν κάτι στον τέρη ; Τι ήταν αυτό ;Ποιος το πήγε ; Τι έγινε όταν έφτασε στη σπηλιά ; 
  • Να παίξουμε με τις λέξεις που τελειώνουν σε -έρης , όπως Τέρης , Αστέρης , πορτιέρης , γονδολιέρης , Πέρης , λαντζέρης , μπαρμπέρης , νταλικέρης ,  κανονιέρης , τιμονιέρης , μακροχέρης , καμηλιέρης κλπ 
  • Να μάθουν μια νέα λέξη , ο παράταιρος και να σκεφτούν τι μπορεί να σημαίνει . 
  • Να σκεφτούν αν ο Τέρης ήταν ένα μικρό παιδάκι τι θα τον έκανε χαρούμενο και τι λυπημένο .
  • Να σκεφτούν και να προτείνουν κι άλλα δωράκια για τον Τέρη , σκεπτόμενοι κάποιο επάγγελμα . Για παράδειγμα , ένας ανθοπώλης θα έστελνε λουλούδια , ένας συγγραφέας θα του έστελνε το αγαπημένο του βιβλίο , ένας μουσικός θα του έλεγε ένα τραγούδι ή θα του έδινε ένα cd < ένας φιλόζωος , θα του χάριζε ένα ζωάκι , για να τον κάνει συντροφιά κ.ο.κ,
  • Να χαρακτηρίσουν τους ήρωες , όπως τον Τέρη ( μοναχικός , ευαίσθητος , ευγενικός , φιλικός , αξιαγάπητος , φιλότιμος κλπ ) , τον Αστέρη ( εύστροφος , γενναίος , φιλικός κλπ ) , τους χωριανούς (δειλοί , φοβιτσιάρηδες , φιλικοί ...) 
  • Μπορούμε να γράψουμε ένα σημείωμα για τον Τέρη ή μια μικρή καρτούλα μαζί με το δωράκι που του στέλνουν . 
  • Μπορούμε  να σκεφτούμε και γράψουμε μικρά αινιγματάκια  . 
Ζει σε σπηλιά 
χωρίς συντροφιά , 
μα με ευγενική καρδιά ! 
Ποιος είναι ; Ο Τέρης 

Όταν γελάει , ένας ήλιος λαμπρός 
κι όταν λυπάται χαλάει ο καιρός ! 
Ποιος είναι ; Ο Τέρης 

Με το σάκο μου στην πλάτη , 
ανεβαίνω το βουνό , 
τα ποδάρια μου , όμως τρέμουν , 
τι αλήθεια θε να δω ; 
Ποιος είμαι ; Ο Αστέρης 

Νιώθει μοναξιά 
μέσα στη σπηλιά 
κι επιτέλους βρίσκει συντροφιά ! 
Ποιος είναι ο Τέρης 

Θέλουν να του δώσουνε χαρά , 
μα πρόταση δεν έχουνε καμιά ! 
Ποιοι είναι ; Οι χωριανοί 


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 
  • Παρατηρώντας την εικονογράφηση  , μπορούμε να μετρήσουμε πόσοι ήταν μέσα στο φούρνο και πόσοι έξω από αυτόν , πόσοι ήταν οι χωριανοί , πόσοι έτρωγαν στο τραπέζι ; κλπ 
  • Χρονική αλληλουχία : Τι έκανε στην αρχή ο Τέρης , τι έγινε  αργότερα τι έγινε στο τέλος  .
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ : 
Θεατρική αγωγή : Ώρα να δραματοποιήσουμε το παραμύθι .
Εικαστικά : Ώρα  να ζωγραφίσουμε , αλλά και να κάνουμε κολλάζ για να φτιάξουμε τον Τέρη , χρησιμοποιώντας νήμα , αλλά και άλλο υλικό !!!!!!

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ : 

Περιβάλλον : Οι αλλαγές του καιρού και τα συναισθήματα του Τέρη  .

Μερικά φύλλα εργασίας , που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ....








Μπορείτε να φτιάξετε τους δικούς σας εννοιολογικούς χάρτες συζητώντας μαζί με τα παιδιά . Δείτε και μερικές από τις δικές μας ιδέες ...








Η συγγραφέας , Γιολάντα Τσορώνη - Γεωργιάδη με τα υπέροχα βιβλία της είναι τόσο αξιαγάπητη , που σίγουρα θα σας ετοιμάσω δραστηριότητες και φύλλα εργασίας και για άλλα βιβλία της !!!

4 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΑΝΘΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΚΙΝΗΣΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ !!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βιβλίο είναι τέλειο , Κική μου !! Αξίζει να υπάρχει σε κάθε βιβλιοθήκη !!!
      Ειδικά εσύ που ασχολήθηκες με τα συναισθήματα πριν από λίγο καιρό , θα έβλεπες ότι κάθε πρότασή του , δείχνει κι ένα διαφορετικό συναίσθημα !!
      Κάθε εικόνα συμπληρώνει τόσο άψογα το κείμενο ! Φαίνεται πόσο άψογα συνεργάζονται συγγραφέας και εικονογράφος !

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική προσέγγιση Ανθή. Ούτε εγώ ξέρω το βιβλίο, αλλά φαίνεται πως είναι πολύ ενδιαφέρον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ , Τάνια μου !
      Πρόκειται για καινούργιο βιβλίο , που αξίζει να το διαβάσουμε και να το επεξεργαστούμε με ποικίλους τρόπους !
      Θα το πρότεινα ακόμη και για τη μέρα του έθνους των Ρομά , καθώς στην αρχή όλοι τον φοβούνται τον Τέρη , μετά όμως τον αποδέχονται και θέλουν να μείνει κοντά τους , αλλά ο ίδιος επιλέγει να μείνει στο δικό του χώρο !

      Διαγραφή