Ζήση Ανθή : Ιδέες και δραστηριότητες για ένα παραμύθι .
Τα ψέματα του Απρίλη ή μήπως της Πρωταπριλιάς ή μήπως το πρώτο εγγόνι του παππού χρόνου ; Μπερδεύτηκα μάλλον ... ίσως όπως ο Άνεμος !
ΓΛΩΣΣΑ :
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο ;
Οι δραστηριότητες αυτές έχουν προστεθεί στα προγράμματα και δράσεις φιλαναγνωσίας από τη συγγραφέα .
"Τα ψέματα του Απρίλη" ταξιδεύουν στο νηπιαγωγείο
Τα ψέματα του Απρίλη ή μήπως της Πρωταπριλιάς ή μήπως το πρώτο εγγόνι του παππού χρόνου ; Μπερδεύτηκα μάλλον ... ίσως όπως ο Άνεμος !
ΓΛΩΣΣΑ :
Τι μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο ;
- Να το αφηγηθούμε !
- Να θυμηθούμε όλους τους ήρωες του παραμυθιού και να τους περιγράψουμε . Ποια χαρακτηριστικά έχει ο Απρίλης ;
- Να απαντήσουμε σε ερωτήσεις εμπέδωσης , όπως : Ποιους κορόιδεψε ο Απρίλης με τα ψέματα του ; Ποια τιμωρία σκέφτηκε ο παππούς χρόνος ; Τι ευχήθηκε ο Απρίλης , όταν είδε τη μάνα του στεναχωρημένη ; Τι λύση δόθηκε κι από ποιους ; Τι ευχήθηκε για το χελιδόνι ο Απρίλης ; κλπ
- να προτείνουμε ένα διαφορετικό τίτλο για το παραμύθι , όπως " Οι σκανδαλιές του Απρίλη" ... αλλά επειδή ο τίτλος δόθηκε για ένα άλλο μήνα , θα ήταν προτιμότερο να σκεφτούμε κάποιο διαφορετικό , όπως " Οι ευαισθησίες του Απρίλη " .
- Να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό μας με νέες λεξούλες , όπως : χαλάζι, κοσμοχαλασιά , αστροπελέκια ....
- να θυμηθούμε παροιμίες που μας έρχονται στο μυαλουδάκι , διαβάζοντας το παραμύθι , όπως : "Απρίλης φέρνει τη δροσιά , φέρνει τα λουλούδια " ή " Ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται !" μιας και ο Απρίλης ήθελε ν' αλλάξει πια !
- Μπορούμε να γράψουμε ένα δικό μας παραμύθι ή ποίημα ή ίσως και αίνιγμα .
Ο Απρίλης τη φωνάζει
και της λέει θαρρετά ,
πως η μάνα του θ' αργήσει ,
ώρα να τη βοηθήσει ! Ποια είναι; Η ΒΡΟΧΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
- Πόσους κορόιδεψε ο Απρίλης ; Ποιος ήταν πρώτος κλπ .Γνωριμία με τα τακτικά αριθμητικά .
- Χρονική αλληλουχία : Τι έκανε στην αρχή ο Απρίλης(έλεγε ψέματα) , τι έκανε αργότερα (προσπαθούσε να κάνει τους άλλους να τον πιστέψουν) , τι έκανε στο τέλος ( ήταν ευαίσθητος και ήθελε ν' αλλάξει την κατάσταση ) .
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ :
Θεατρική αγωγή : Ώρα να δραματοποιήσουμε το παραμύθι .
Εικαστικά : Πόσα πολλά πράγματα αλήθεια μπορούμε να ζωγραφίσουμε !!!!!!
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ :
Θρησκευτικά : Το χελιδόνι αναστήθηκε κι ανέβηκε ψηλά, όπως ο Χριστός .
Λαογραφία : Γνωριμία με τα έθιμα του Πάσχα : Οι άνθρωποι βάφουν κόκκινα αυγά . Γνωριμία με παροιμίες , με έμμεσο και περίτεχνο τρόπο
Περιβάλλον : Οι αλλαγές της φύσης .
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η/Υ
Περισσότερες πληροφορίες για τη Λότυ , μπορείτε να δείτε : http://lotypetrovits.blogspot.gr/2013/03/12.html
Οι δραστηριότητες αυτές έχουν προστεθεί στα προγράμματα και δράσεις φιλαναγνωσίας από τη συγγραφέα .
Μερικά φύλλα εργασίας , που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κι ένας πίνακας αναφοράς .
Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση Ανθή. Μπράβο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή