Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό και ιδέες για το Πάσχα στο νηπιαγωγείο .
Έφτιαξα 36 καρτούλες με κόκκινα αυγά , μέσα στα οποία έχω βάλει καρτούλες με πασχαλινές εικόνες και την αντίστοιχη λεξούλα από κάτω . Αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν και ένα πίνακα αναφοράς και να τα τοποθετήσουμε σε ένα μεγάλο πασχαλινό καλάθι . Επίσης , εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο των παιδιών , μαθαίνοντας καινούργιες λέξεις !
Με τις καρτούλες αυτές , επίσης τα παιδιά μπορούν να παίξουν . Ποιος θα βγει νικητής από την αβγομαχία ; Ένα έθιμο για την ημέρα του Πάσχα είναι και οι αβγομαχίες , όπου οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να σπάσουν τα αυγά των άλλων . Τα παιδιά μοιράζονται τις καρτούλες και ρίχνει ο καθένας με τη σειρά μια κάρτα . Την παίρνει αυτός που έχει τη μεγαλύτερη λεξούλα . Κερδίζει ο παίχτης που θα μαζέψει όλες τις κάρτες .
Ακόμη , μπορούμε να παρατηρήσουμε τα αυγά και να τα τοποθετήσουμε σε καλαθάκια , ανάλογα με το αρχικό τους γραμματάκι . Πόσα αυγά έχει το κάθε καλάθι ; (Η γλώσσα και τα μαθηματικά πολλές φορές αλληλοεμπλέκονται !)
Επιπλέον , μπορούν να ταξινομήσουν τα αυγά ανάλογα με το τι δείχνουν οι εικόνες , π.χ. πασχαλινά έθιμα , θρησκευτικές εικόνες , λουλούδια της εποχής ...
Ακόμη μπορούν να μετρήσουν τα γραμματάκια της κάθε λέξης και να τα βάλουν σε μια σειρούλα από τις μεγαλύτερες στις μικρότερες εικόνες ή αντίστροφα . Συνεχίζοντας το παιχνίδι αυτό , μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας πουν "πόσες λεξούλες έχουν 4 , 5 κλπ γραμματάκια ; "
Σκεφτείτε κι εσείς κι άλλα παιχνιδάκια ... και ίσως και τα παιδιά σας να έχουν διαφορετικές ιδέες και να χρησιμοποιήσουν τις καρτούλες και με άλλους τρόπους !
Παίζοντας με πασχαλινά αυγά στο νηπιαγωγείο
Έφτιαξα 36 καρτούλες με κόκκινα αυγά , μέσα στα οποία έχω βάλει καρτούλες με πασχαλινές εικόνες και την αντίστοιχη λεξούλα από κάτω . Αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν και ένα πίνακα αναφοράς και να τα τοποθετήσουμε σε ένα μεγάλο πασχαλινό καλάθι . Επίσης , εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο των παιδιών , μαθαίνοντας καινούργιες λέξεις !
Με τις καρτούλες αυτές , επίσης τα παιδιά μπορούν να παίξουν . Ποιος θα βγει νικητής από την αβγομαχία ; Ένα έθιμο για την ημέρα του Πάσχα είναι και οι αβγομαχίες , όπου οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να σπάσουν τα αυγά των άλλων . Τα παιδιά μοιράζονται τις καρτούλες και ρίχνει ο καθένας με τη σειρά μια κάρτα . Την παίρνει αυτός που έχει τη μεγαλύτερη λεξούλα . Κερδίζει ο παίχτης που θα μαζέψει όλες τις κάρτες .
Ακόμη , μπορούμε να παρατηρήσουμε τα αυγά και να τα τοποθετήσουμε σε καλαθάκια , ανάλογα με το αρχικό τους γραμματάκι . Πόσα αυγά έχει το κάθε καλάθι ; (Η γλώσσα και τα μαθηματικά πολλές φορές αλληλοεμπλέκονται !)
Επιπλέον , μπορούν να ταξινομήσουν τα αυγά ανάλογα με το τι δείχνουν οι εικόνες , π.χ. πασχαλινά έθιμα , θρησκευτικές εικόνες , λουλούδια της εποχής ...
Ακόμη μπορούν να μετρήσουν τα γραμματάκια της κάθε λέξης και να τα βάλουν σε μια σειρούλα από τις μεγαλύτερες στις μικρότερες εικόνες ή αντίστροφα . Συνεχίζοντας το παιχνίδι αυτό , μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας πουν "πόσες λεξούλες έχουν 4 , 5 κλπ γραμματάκια ; "
Σκεφτείτε κι εσείς κι άλλα παιχνιδάκια ... και ίσως και τα παιδιά σας να έχουν διαφορετικές ιδέες και να χρησιμοποιήσουν τις καρτούλες και με άλλους τρόπους !
Όλα συγκεντρωμένα! Ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφή