Ζήση Ανθή: Πάσχα στο νηπιαγωγείο .
Βλέποντας τα έργα τέχνης , μπορούμε μαζί μα τα παιδιά να συζητήσουμε για τα χρώματα που χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι , τις ομοιότητες και τις διαφορές τους πάνω στο ίδιο θέμα , τα συναισθήματα που νιώθουμε εμείς ή που πιστεύουμε ότι ένιωθε ο κάθε ζωγράφος , όταν δημιουργούσε .
Επιπλέον ένας πίνακας μπορεί να μας δώσει το ερέθισμα να φτιάξουμε μια μικρή ιστοριούλα , ένα ποιηματάκι , ένα τραγούδι ή ένα αίνιγμα .
Ακόμη , μπορούμε να κάνουμε απαριθμήσεις , μετρώντας τα βαμμένα ή άβαφτα αυγά , τους ανθρώπους που συμμετέχουν στις διάφορες πασχαλινές εκδηλώσεις , αλλά και πιο απλές έννοιες , όπως μπροστά , στο πλάι , δεξιά - αριστερά , μέσα- έξω κλπ . Μπορούμε ακόμη παρατηρώντας τους πίνακες που δείχνουν τα πάθη του Χριστού και την Ανάσταση , να τους βάλουμε στη σειρά , ανάλογα με τη σειρά των γεγονότων .
Επιπλέον , μπορούμε να δραματοποιήσουμε κάποιο από τα έθιμα που παρουσιάζει ο πίνακας ΄, αλλά και φυσικά να διαλέξουμε , όποιον μας αρέσει (αιτιολογώντας την επιλογή μας )και να το ζωγραφίσουμε , όπως μπορούμε !
Τέλος , μπορούμε να μάθουμε πολλά για τα έθιμα (λαογραφία) άλλων λαών(διαπολιτισμική εκπαίδευση) , αλλά και ιστορικά στοιχεία , παρατηρώντας τις ενδυμασίες των ανθρώπων ή και λατρευτικές εκδηλώσεις (θρησκευτικά) .
Πασχαλιάτικα έργα τέχνης
Βλέποντας τα έργα τέχνης , μπορούμε μαζί μα τα παιδιά να συζητήσουμε για τα χρώματα που χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι , τις ομοιότητες και τις διαφορές τους πάνω στο ίδιο θέμα , τα συναισθήματα που νιώθουμε εμείς ή που πιστεύουμε ότι ένιωθε ο κάθε ζωγράφος , όταν δημιουργούσε .
Νικηφόρος Λύτρας, Το ωόν του Πάσχα |
Επιπλέον ένας πίνακας μπορεί να μας δώσει το ερέθισμα να φτιάξουμε μια μικρή ιστοριούλα , ένα ποιηματάκι , ένα τραγούδι ή ένα αίνιγμα .
Αινίγματα για τα έργα τέχνης
Φέρνει πολύχρωμα αυγά ,
στης Βεστφαλίας τα παιδιά .
Πες μου ποιον πίνακα αναζητώ
και μίλησε μου για το έθιμο αυτό ..
Στα σύνορα της
Γερμανίας και της
Γαλλίας , τα αυγά τα
φέρνει η αλεπού.
Με αυγά χρωματιστά
και λουλούδια ευωδιαστά ,
το τραπέζι έχει στρωθεί
για ετούτη τη γιορτή !
Βρες τον πίνακα που σου ζητώ
και περιέγραψε τον στο λεπτό .
Καλάθι με αυγά κρατώ
και προσέχω που πατώ !
Μάντεψε ποιον πίνακα τώρα ζητώ
και πες μου πως νιώθεις γι’ αυτόν !
Ψάχνουμε όλοι παιδιά
και μαζεύουμε αυγά .
Ένα έθιμο ξεχωριστό ,
από ποια χώρα να είναι αυτό ;
Βρες μου τον πίνακα
που αναζητώ !
Τα αυγά κατρακυλούν ,
μα όλα τα παιδιά δεν τα κοιτούν !
Μάντεψε ποιο πίνακα αναζητώ
και πες μου για το έθιμο αυτό .
Ακόμη , μπορούμε να κάνουμε απαριθμήσεις , μετρώντας τα βαμμένα ή άβαφτα αυγά , τους ανθρώπους που συμμετέχουν στις διάφορες πασχαλινές εκδηλώσεις , αλλά και πιο απλές έννοιες , όπως μπροστά , στο πλάι , δεξιά - αριστερά , μέσα- έξω κλπ . Μπορούμε ακόμη παρατηρώντας τους πίνακες που δείχνουν τα πάθη του Χριστού και την Ανάσταση , να τους βάλουμε στη σειρά , ανάλογα με τη σειρά των γεγονότων .
Επιπλέον , μπορούμε να δραματοποιήσουμε κάποιο από τα έθιμα που παρουσιάζει ο πίνακας ΄, αλλά και φυσικά να διαλέξουμε , όποιον μας αρέσει (αιτιολογώντας την επιλογή μας )και να το ζωγραφίσουμε , όπως μπορούμε !
Τέλος , μπορούμε να μάθουμε πολλά για τα έθιμα (λαογραφία) άλλων λαών(διαπολιτισμική εκπαίδευση) , αλλά και ιστορικά στοιχεία , παρατηρώντας τις ενδυμασίες των ανθρώπων ή και λατρευτικές εκδηλώσεις (θρησκευτικά) .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου